Den här webbplatsen använder kakor (cookies) för att förbättra ditt besök. Mer om kakor.
Hoppa till innehåll

Norra Bohuslän är en uppskattad och mångsidig destination. Men för att kunna utvecklas på ett hållbart sätt och behålla sin attraktionskraft behövde kommunerna en gemensam strategi, ett fördjupat samarbete och en gemensam, långsiktigt hållbar organisation.

Mål
Målet var att utveckla norra Bohuslän som en hållbar turismdestination året runt. Ett delmål var att utveckla den gemensamma marknadsföringen.

Lokalt näringsliv i fokus
Den nya paraplyorganisationen skulle till sin verksamhet och finansiering vara en samlande företrädare för turismnäringen och baseras på näringslivets gemensamma behov i norra Bohuslän. Arbetet i organisationen utgick från behov och önskemål i de lokala näringslivsorganisationerna, det vill säga turistorganisationerna, företagarföreningarna och köpmannaföreningarna.

Gemensam strategi
Turistorganisationerna skulle utveckla en gemensam affärs- och marknadsplan för området och sedan arbeta tillsammans efter den. De politiska organisationerna i norra Bohuslän utformade en gemensam strategi för besöksnäringen. I projektet medverkade även turismnäringen för att öka sitt samarbete och bli starkare tillsammans.

Uppdaterad av | 9 september 2014